Oceňovaný kanadský skladatel Flore Laurentienne vystoupí 10. dubna poprvé v České republice v rámci festivalu Spectaculare. Za pseudonymem Flore Laurentienne stojí Mathieu David Gagnon, který spojuje rozsáhlé orchestrální zvuky s vintage analogovými syntezátory, a vytváří tak působivé kompozice na pomezí ambientu, filmové epiky a moderní klasiky. Jeho hudba, inspirovaná přírodou, časem a proměnlivostí světla, bývá přirovnávána k umělcům jako Stars of the Lid či Kaitlyn Aurelia Smith, přesto si uchovává jedinečný rukopis – jemně melancholickou orchestrální poezii s duší severu.
Flore Laurentienne ve své hudbě zachycuje divokou krajinu rodného Québecu. Jeho kompozice propojují mohutné smyčcové aranže s tóny raných analogových syntezátorů, čímž vytvářejí zvukový svět, jenž je současně monumentální i intimní. Gagnon pochází z Québecu, studoval vážnou hudbu ve Francii a po návratu spolupracoval jako producent s několika kanadskými experimentálními rockovými kapelami. Název projektu odkazuje na spisy biologa Marie-Victorina Kirouaca, který ve 30. letech minulého století mapoval flóru a faunu jižního Québecu. Stejně jako on, i Flore Laurentienne usiluje o to, zachytit krásu a magii přírody – tentokrát prostřednictvím hudby.
Debutové album Volume 1 z roku 2019, věnované vztahu člověka a přírody, získalo nominaci na prestižní Polaris Music Prize a uspělo také v cenách Félix a Juno. Následná deska Volume 2 (2022) pak prozkoumává vodní toky jako metaforu lidské cesty životem.
Zuzanna Całka je polská pianistka a skladatelka, jejíž hudba propojuje klavírní minimalismus s ambientem, jazzem i impresionismem – v estetice, která může připomenout třeba Nils Frahma nebo Ólafura Arnaldse. Její tvorba střídá jemné, intimní klavírní náčrty s vrstevnatějšími, místy až psychedelickými kompozicemi. Debutové EP Late Night Takes ji přivedlo až na kompilaci Piano Day vol. 4 pod labelem Leiter Nilse Frahma a její tvorbu zařadil také kultovní KEXP v pořadu Pacific Notions. Vystupovala na festivalech jako ESNS, Waves Vienna či na OPIA Festivalu na pozvání Ólafura Arnaldse, kde zaujala improvizačním, téměř rituálním přístupem, který je základním kamenem její hudby.
V Praze se tak 10. dubna představí jeden z nejoriginálnějších hlasů současné neoklasické scény – s hudbou, která dokáže alespoň na chvíli zastavit čas.
Koncert je uspořádán za podpory Liveurope – první celoevropské iniciativy podporující koncertní kluby v jejich snaze pořádat koncerty začínajících evropských umělců. Projekt Liveurope je spolufinancován programem Evropské unie Kreativní Evropa.

