Submotion Orchestra – Když si dubstep dá rande s jazzem
Na pozvání Festivalu Music Infinity se na konci listopadu v Městské knihovně v Praze (Mariánské náměstí, Praha 1) poprvé představí Submotion Orchestra.
Originálních žánrových fúzí není nikdy dost. Sedmičlenný kolektiv Submotion Orchestra z anglického Leedsu ukáže 25. listopadu posluchačům v Městské knihovně na Mariánském náměstí jak zní naživo zahraný mišmaš sofistikovaného jazzu a energického dubstepu. Jedno z nejoriginálnějších těles ostrovní klubové scény podpoří svým novým koncertním programem nadaný domácí hudebník Floex se svojí doprovodnou kapelou.
Zatímco klubová hudba současnosti se utápí v agresivitě, severoanglický kolektiv Submotion Orchestra jde zcela opačnou cestou a futuristické klubové beaty obaluje do živých tradic soulu a jazzu. Kolem jazzového profíka Tommyho Evanse a basáka Chrise Hargreavese (hrál třeba s Andreyou Triana) se před dvěma lety zformoval tým talentovaných muzikantů, kteří suverénním způsobem propojují akustickou a elektronickou tvář hudby a zároveň i její minulost se současností.
Sedmičlenný band rok piloval svoji koncertní alchymii i originální styl a fanouškům se představil na debutovém EP Submotion. Singl získal podporu od guru hudebních experimentátorů Gillese Petersona, který je v nadšení přirovnal k Cinematic Orchestra. Vějíř dalších hudebních vazeb odhalilo letošní květnové album Finest Hour, které osciluje mezi orchestrálním jazzem, sofistikovaným broken beatem, filmovým ambientem či dubem. Mezi spletitými rytmy a melancholickými klávesovými plochami Fender Rhodes se proplétá jazzová trumpeta, nejsilnější zbraní Submotion Orchestra je ale kontrast úchvatného soulového vokálu zpěvačky Ruby Wood a subbasových linek DJe Ruckspina odkazujících k současné klubové horečce.
Na své cestě k futuristickému jazzu jako kdyby leedský septet našel zkratku do devadesátých let k tehdy tak populárnímu nu-jazzu či trip hopu, ovšem okořeněnou industriálními beaty nulté dekády. Ne náhodou se albový debut Submotion Orchestra Finest Hour objevuje v katalogu londýnské značky Exceptional specializující se od konce tisíciletí na prolínání jazzu a elektronické hudby. Vydává zde například mj. i projekt United Future Organization či japonský hudební mistr Susumu Yokota.
Submotion Orchestra hraje hudbu oplývající zcela originální uměleckou vizí, která navíc naživo může těžit z energie a souhry fantastických muzikantů. Za poslední rok jim aplaudovalo publikum na festivalech The Big Chill, Latitude, Outlook či Bestival. Zcela jistě se k nim 25. listopadu připojí i diváci ve Velkém sále Městské knihovny na Praze 1, Mariánském náměstí, kde se od 20 hodin představí v rámci průběžného hudebního festivalu Music Infinity.
Roli předskokana zastane nový koncertní band domácího elektronického mága Floexe, který posluchačům už také představí materiál z novinkové nahrávky Zorya. Floex alias Tomáš Dvořák debutoval před deseti lety nahrávkou Pocustone, která se stala milníkem domácí inteligentní elektronicko-akustické hudby. V nulté dekádě se Dvořák věnoval uměleckým instalacím a hudbě k experimentálním počítačovým hrám Samorost 2 a Machinarium, které mu vynesly světovou proslulost i prestižní ceny. Letos se Floex vrátil po deseti letech s novou autorskou deskou Zorya a sklízí za ni nadšení kritiky i posluchačů.
Hlavním mediálním partnerem akce jsou Lidové noviny a lidovky.cz