TEST
středa 26. 6.
Bohemian Cristal Instrument & JesterN /IT
10:00, Velký sál
dočasně mimo provoz

info

Experimentální hudební rezidence propojí unikátní hudební nástroj a lazer reagující na linoucí se zvuky.

Rezidence Lenky Morávkové a Alberta Novella spočívá v práci s unikátním hudebním nástrojem z křišťálu BOHEMIAN CRISTAL INSTRUMENT a lasery. Cílem je vyvinout generativní laserový design, kde budou vybrané parametry živého hraní na nástroj přeloženy přímo do laserů. Výsledek této spolupráce bude později představen během nadcházející podzimní tour v Evropě a USA a bude dále rozvíjen. Plánujeme také prezentaci výstupu z rezidence pro návštěvníky Akropole .

Bohemian Cristal Instrument

Hudební projekt, jehož centrem není hudebník, ale unikátní nástroj z českého skla.

Podmanivý zvuk akustického nástroje doplňuje Lenka Morávková éterickým hlasem a pulzujícími syntezátory, které dohromady se světelnou show s lasery vytváří hypnotický zážitek na hranici futurismu a tradice.

Bohemian Cristal Instrument je nástroj – zvuková socha jediný svého druhu na světě a je také první českou verzí slavného nástroje Cristal Baschet z dílny francouzských experimentátorů bratrů Baschetových. Lenka Morávková pochází ze sklářského kraje a v minulosti vytvořila několik projektů spojených s tradicí českého sklářství. Svou verzi nástroje Cristal Baschet navrhla a postavila před několika lety s následovníky bratrů Baschetových a vznikl tak světově zvukový a vizuální unikát – Bohemian Cristal Instrument. Kvůli hudbě a nástroji BCI se rozhodla odejít z doktorátu v USA a následně jí bylo uděleno americké vízum pro výjimečné umělce.

JesterN

Alberto Novello alias JesterN ve své praxi využívá nalezená nebo dekontextualizovaná analogová zařízení ke zkoumání souvislostí mezi světlem a zvukem v podobě kontemplativních instalací a performancí. Opravuje a upravuje nástroje z naší analogové minulosti: osciloskopy, rané herní konzole, analogové videomixéry a lasery. Přitahují ho jejich vnitřní omezení a silné „osobnosti“: plynulý pohyb paprsku, živé barvy, nekonečné rozlišení, absence snímkové frekvence a estetika linií. Pomocí těchto zapomenutých zařízení vystavuje veřejnost estetickým rozdílům mezi všudypřítomnými digitálními projekcemi a živostí analogových paprsků a zapojuje ji do úvah o sociopolitickém dopadu technologie v retrospektivě technologizace: co znamená „staré“ a jakou hodnotu skutečně přináší „nové“.

Projekt je realizován za finanční spoluúčasti EU prostřednictvím Národního plánu obnovy a MK.