zpět na seznam projektů

předchozí projekt - další projekt

Stagiona

DomůProgramO násUmělciPressPartneřiLidéAkce dle lokacíAkceTest

defaultni projektový detail akce
předešlá akce | další akce
Liška, Polášek, Zbrožek ► Milostný trojúhelník ► LÉTA PÁNĚ I.
17/02/2014 20:00, Velký sál
no implicit conversion of nil into String

Herecké trio Milostný trojúhelník – Martin Zbrožek, Pavel Liška a Pepa Polášek s novým představením!

Můžete se vydat s těmito dobrodruhy na napínavou cestu bez scénáře. Netradiční uspořádání sálu vás příjemně překvapí, hudba, světla, humor dobře naladí.
Ale jedno je jisté, je vsazeno všechno pouze na jedinou kartu, tvůrčí sílu přítomného okamžiku ve své panenské průzračnosti.
Stavíte se?

Trojice herců vstupuje na jeviště vždy bez předem daného scénáře. Průběh představení tak připomíná chůzi po laně, kde hrozí nebezpečí pádu a zároveň, když se vše daří, máte pocit, že se dotýkáte hvězd. Situace, postavy, zápletky, charaktery, písničky i tance, to vše se rodí až na jevišti přímo ve světlech právě vznikajícího představení. Herci a publikum se najednou v roli scénáristů i režisérů propadají do světa fantazie, do společného tvoření hry. „Milostný Trojúhelník“ tématicky čerpá ze života samotného, ale i z různých snových a intuitivních zážitků, noří se do nekonečného a neuchopitelného světa fantazie. To, co ve všech jimi vytvořených hrách převláda, je humor, smysl pro detail, střih a karikaturu běžných postupů a životních situací. Příběhy, které se takto vynoří z přítomnosti a atmosféry daného okamžiku, ožijí jen pro tento jediný večer a už se nikdy nezopakují. Proběhne drama, několik srdceryvných scén, komických paradoxů, absurdních až snových výjevů a nakonec Vás překvapí, že na jevišti byli jen herci, světla a pár rekvizit…

Pavel Liška Pavel, rodák z Liberce, vystudoval herectví na Brněnské JAMU. Po studiích přijal angažmá v brněnském HaDivadle, později v Praze v Divadle Na zábradlí, dnes herec „na volné noze“. Navzdory svým mnohým humorným filmovým rolím překvapivě do společné improvizace přináší chuť vytvořit opravdový ucelený příběh. Spíše by se to dalo vyjádřit slovy, že má Pavel chuť ocitat se v dobrodružných dramatických příbězích, ať už v roli ženy, muže, starce, či nemluvněte. Často vnáší do příběhu tajuplnost, nebezpečí, grotesknost samozřejmě nevyjímaje. Rád se ujme role vypravěče, aby tak přímo ovlivnil dějovou linii. Neváhá si ani sednout k piánu, aby coby nepianista umocnil rozjitřené emoce některé z postav. Je velmi zábavné vidět Lišáka tu hledajícího, jinde vyprsknoucího smíchy, nebo jen pouze smějícího se, onde zas třeba prostě úplně „v koncích“, to když zrovna nepřichází žádný nosný nápad. Mnohdy až dojemné…

Josef Polášek Pepik je původem ze Zlína, hodný mírumilovný medvídek s moravským přízvukem. Vystudoval rovněž herectví na JAMU, kde se právě potkali s Pavlem. I on, podobně jako Pavel, nejdříve v brněnském HaDivadle, později přijal angažmá v Praze v Divadle Na zábradlí. Dnes už opět rovněž jako Pavel na volné noze. Mohlo by se zdát, že u Pepi je vše jako u Pavla, ale není tomu zcela úplně tak. Zatímco Pavel má např. jednoho syna, Pepa má hned dva a k nim ještě jednu dcerku. Tento více než roztomilý tatínek má rád určitý řád ve věcech, ráno vstává poměrně dost brzo (doma i na zájezdě) a je velmi koncepční. Proto mu původní daný koncept představení „Milostný Trojúhelník“ vyhovoval, měl určitý klid, že věděl, co bude. Těžko nesl v nezadržitelném vývoji událostí, když jednotlivé opěrné pilíře konceptu postupně mizely. Zachovejme aspoň jeden, žadonil Pepík. Ale vývoj byl nesmiřitelný, opakování scén už trojici přestávalo bavit. Nejdříve přijmul absolutní improvizaci jako nutné zlo, avšak velmi brzo si ji zamiloval. A dnes? Pepa je absolutně nevyzpytatelný, chvíli jenom třeba nonverbálně doplňuje rozjezd představení a pak najednou zcela nečekaně vystřihne takové sólo, že se z toho všichni válí smíchy včetně obou spoluhráčů. Z pomalého medvídka se najednou stane antilopa, která svou bystrostí myšlení předběhne naprosto všechny přítomné.

Martin Zbrožek Martin je, podobně jako Pavel, rodák ze severních Čech. Jeho rodným městem jsou Teplice. Zde Martin vystudoval konzervatoř, hru na housle. Kromě vážné hudby, kterou zde studoval a tedy i provozoval, se nechal zlákat i k jazzu. Od improvizace jazzové už je jen kousek k improvizaci herecké, říká Martin. Nakonec i díky mladistvému těsnému přátelství s hercem, autorem a tehdy i básníkem Jaroslavem Duškem, to nebyl zas tak velký skok. Martin, nejdříve jen jako kreativní hudebník, pravidelně vystupoval s Duškovou „Vizitou“. Jednoho dne však musel zaskočit za jednoho z onemocnělých herců a tak se stalo, že se Martin ocitl tváří v tvář Duškovi coby divadelní partner. Protože však tehdy pevný text hry si Martin narychlo nebyl schopen zapamatovat, koukal na jevišti na svého kamaráda jako puk, protože vůbec nevěděl, co má říct. To Duška pobavilo natolik, že si začal svého kolegu dobírat. To však z Martinovy strany nezůstalo bez reakce a tak se rodilo nové herecké partnerství v nové formě a tou byla totální improvizace. Takto nevinně se z hudebníka stal i herec i když jen herec této speciální disciplíny. Z herce improvizártora se však nakonec přecejen stal i herec klasický. To když v roce 2003 oslovila Martina Alice Nellis a obsadila ho do role Brendana ve hře Perfect Days. Zde se Martin konečně potkává právě s Pavlem a později i s Pepou. Martin, dalo by se říct, byl určitě iniciátorem celého vzniku „Milostného Trojúhelníku“. Forma improvizace je jaksi jeho domácí půda a on toužil po tom, tvořit představení z nulového bodu přímo před publikem zrovna ve třech, právě s těmito dvěma herci, se kterými prožíval tolik blbostí v herecké šatně v průběhu klasického představení Divadla Na zábradlí. Co přináší přímo do hry samotné? Snad i díky svému znamení (blíženec), je Martin schopen rychlých nečekaných střihů, má rád dynamiku a humor založený na paradoxu. Usiluje o lehkost, jemnost a poetičnost a to hlavně prostřednictvím hudby. Houslemi může vyjádřit to, co slovy jde jen stěží. Vytvoření nové písně přímo na jevišti není výjimkou a ani piáno v takovém případě nezůstává stranou.

hrají si: Pavel Liška, Martin Zbrožek, Josef Polášek do svých intuitivních světel je citlivě halí (zasvěcuje): Jan Přibil nevyspytatelně, (když se mu zrovna chce), mikrofony oživuje, čímž tak hercův hlas náhodně zesiluje: Michal Černý Herecké trio Milostný trojúhelník – Martin Zbrožek, Pavel Liška a Pepa Polášek tentokrát s novým představením!

Můžete se vydat s těmito dobrodruhy na napínavou cestu bez scénáře.
Netradiční uspořádání sálu vás příjemně překvapí, hudba, světla, humor dobře naladí.
Ale jedno je jisté, je vsazeno všechno pouze na jedinou kartu, tvůrčí sílu přítomného okamžiku ve své panenské průzračnosti.
Stavíte se?

Trojice herců vstupuje na jeviště vždy bez předem daného scénáře. Průběh představení tak připomíná chůzi po laně, kde hrozí nebezpečí pádu a zároveň, když se vše daří, máte pocit, že se dotýkáte hvězd. Situace, postavy, zápletky, charaktery, písničky i tance, to vše se rodí až na jevišti přímo ve světlech právě vznikajícího představení. Herci a publikum se najednou v roli scénáristů i režisérů propadají do světa fantazie, do společného tvoření hry. „Milostný Trojúhelník“ tématicky čerpá ze života samotného, ale i z různých snových a intuitivních zážitků, noří se do nekonečného a neuchopitelného světa fantazie. To, co ve všech jimi vytvořených hrách převláda, je humor, smysl pro detail, střih a karikaturu běžných postupů a životních situací. Příběhy, které se takto vynoří z přítomnosti a atmosféry daného okamžiku, ožijí jen pro tento jediný večer a už se nikdy nezopakují. Proběhne drama, několik srdceryvných scén, komických paradoxů, absurdních až snových výjevů a nakonec Vás překvapí, že na jevišti byli jen herci, světla a pár rekvizit…

Pavel Liška
Pavel, rodák z Liberce, vystudoval herectví na Brněnské JAMU. Po studiích přijal angažmá v brněnském HaDivadle, později v Praze v Divadle Na zábradlí, dnes herec „na volné noze“. Navzdory svým mnohým humorným filmovým rolím překvapivě do společné improvizace přináší chuť vytvořit opravdový ucelený příběh. Spíše by se to dalo vyjádřit slovy, že má Pavel chuť ocitat se v dobrodružných dramatických příbězích, ať už v roli ženy, muže, starce, či nemluvněte. Často vnáší do příběhu tajuplnost, nebezpečí, grotesknost samozřejmě nevyjímaje. Rád se ujme role vypravěče, aby tak přímo ovlivnil dějovou linii. Neváhá si ani sednout k piánu, aby coby nepianista umocnil rozjitřené emoce některé z postav. Je velmi zábavné vidět Lišáka tu hledajícího, jinde vyprsknoucího smíchy, nebo jen pouze smějícího se, onde zas třeba prostě úplně „v koncích“, to když zrovna nepřichází žádný nosný nápad. Mnohdy až dojemné…

Josef Polášek
Pepik je původem ze Zlína, hodný mírumilovný medvídek s moravským přízvukem. Vystudoval rovněž herectví na JAMU, kde se právě potkali s Pavlem. I on, podobně jako Pavel, nejdříve v brněnském HaDivadle, později přijal angažmá v Praze v Divadle Na zábradlí. Dnes už opět rovněž jako Pavel na volné noze. Mohlo by se zdát, že u Pepi je vše jako u Pavla, ale není tomu zcela úplně tak. Zatímco Pavel má např. jednoho syna, Pepa má hned dva a k nim ještě jednu dcerku. Tento více než roztomilý tatínek má rád určitý řád ve věcech, ráno vstává poměrně dost brzo (doma i na zájezdě) a je velmi koncepční. Proto mu původní daný koncept představení „Milostný Trojúhelník“ vyhovoval, měl určitý klid, že věděl, co bude. Těžko nesl v nezadržitelném vývoji událostí, když jednotlivé opěrné pilíře konceptu postupně mizely. Zachovejme aspoň jeden, žadonil Pepík. Ale vývoj byl nesmiřitelný, opakování scén už trojici přestávalo bavit. Nejdříve přijmul absolutní improvizaci jako nutné zlo, avšak velmi brzo si ji zamiloval. A dnes? Pepa je absolutně nevyzpytatelný, chvíli jenom třeba nonverbálně doplňuje rozjezd představení a pak najednou zcela nečekaně vystřihne takové sólo, že se z toho všichni válí smíchy včetně obou spoluhráčů. Z pomalého medvídka se najednou stane antilopa, která svou bystrostí myšlení předběhne naprosto všechny přítomné.

Martin Zbrožek
Martin je, podobně jako Pavel, rodák ze severních Čech. Jeho rodným městem jsou Teplice. Zde Martin vystudoval konzervatoř, hru na housle. Kromě vážné hudby, kterou zde studoval a tedy i provozoval, se nechal zlákat i k jazzu. Od improvizace jazzové už je jen kousek k improvizaci herecké, říká Martin. Nakonec i díky mladistvému těsnému přátelství s hercem, autorem a tehdy i básníkem Jaroslavem Duškem, to nebyl zas tak velký skok. Martin, nejdříve jen jako kreativní hudebník, pravidelně vystupoval s Duškovou „Vizitou“. Jednoho dne však musel zaskočit za jednoho z onemocnělých herců a tak se stalo, že se Martin ocitl tváří v tvář Duškovi coby divadelní partner. Protože však tehdy pevný text hry si Martin narychlo nebyl schopen zapamatovat, koukal na jevišti na svého kamaráda jako puk, protože vůbec nevěděl, co má říct. To Duška pobavilo natolik, že si začal svého kolegu dobírat. To však z Martinovy strany nezůstalo bez reakce a tak se rodilo nové herecké partnerství v nové formě a tou byla totální improvizace. Takto nevinně se z hudebníka stal i herec i když jen herec této speciální disciplíny. Z herce improvizártora se však nakonec přecejen stal i herec klasický. To když v roce 2003 oslovila Martina Alice Nellis a obsadila ho do role Brendana ve hře Perfect Days. Zde se Martin konečně potkává právě s Pavlem a později i s Pepou. Martin, dalo by se říct, byl určitě iniciátorem celého vzniku „Milostného Trojúhelníku“. Forma improvizace je jaksi jeho domácí půda a on toužil po tom, tvořit představení z nulového bodu přímo před publikem zrovna ve třech, právě s těmito dvěma herci, se kterými prožíval tolik blbostí v herecké šatně v průběhu klasického představení Divadla Na zábradlí. Co přináší přímo do hry samotné? Snad i díky svému znamení (blíženec), je Martin schopen rychlých nečekaných střihů, má rád dynamiku a humor založený na paradoxu. Usiluje o lehkost, jemnost a poetičnost a to hlavně prostřednictvím hudby. Houslemi může vyjádřit to, co slovy jde jen stěží. Vytvoření nové písně přímo na jevišti není výjimkou a ani piáno v takovém případě nezůstává stranou.

hrají si: Pavel Liška, Martin Zbrožek, Josef Polášek
do svých intuitivních světel je citlivě halí (zasvěcuje): Jan Přibil
nevyspytatelně, (když se mu zrovna chce), mikrofony oživuje, čímž tak hercův hlas náhodně zesiluje: Michal Černý

ENG

Milostný trojúhelníkMilostný trojúhelníkMilostný trojúhelník - foto z premiéryMilostný trojúhelník - foto z premiéryMilostný trojúhelníkMilostný trojúhelníkMilostný trojúhelníkMilostný trojúhelník - foto z premiéryMilostný trojúhelníkMilostný trojúhelník
Milostný trojúhelník
Milostny_trojuhelnik_n_web_event
 
Stagiona. Vedoucí projektu: Jan Honeiser
©2013 ART FRAME Palác Akropolis s.r.o. Všechna práva vyhrazena.