TEST
X
pátek 6. 4.
VESSELS /UK
19:30, Velký sál
dočasně mimo provoz

info
Vessels přivezou do Prahy ambiciózní mix elektroniky a post-rocku

Vessels přivezou do Prahy ambiciózní mix elektroniky a post-rocku

Uhrančivý mix elektroniky a postrockových nálad přivezou angličtí Vessels. Kvintet z Leedsu se na scéně pohybuje už dvanáct let, za které stihl vydat čtyři studiové desky a řadu dalších nahrávek menších formátů. Jejich studiová produkce do sebe vsákla vlivy techna, ambientu nebo třeba metalu, naživo jsou Vessels živelní a nepředvídatelní. Jsou kapely, které celou svoji kariéru hrají pořád to stejné a pak jsou ty jako Vessels, které se organicky mění a s každou deskou posouvají hranice svého stylu. Na konci minulé dekády patřilo kvintento z Leedsu mezi elitu ostrovního post-rocku a kritika je řadila ke jménům jako Mogwai nebo Explosions in the Sky. Jenže pak je začaly čím dál komplikovanější kompozice nudit a rozhodli se vpustit do svých tracků elektronické beaty. Svoji „dýchající, lidskou verzi elektronické taneční hudby“ přivezou Vessels poprvé do Prahy a s ní i své nové album The Great Distraction, které vyšlo vloni v září. Vessels vznikli v Leedsu v polovině minulé dekády a hned první singl Yuki / Forever the Optimist si získal pozornost kritiky i rádií. Svůj albový debut White Fields and Open Devices (2008) natáčeli s producentem Johnem Congletonem (The Paper Chase) a stejně jako následná deska Helioscope (2011) kombinuje nálady post-rocku s komplexními strukturami progresivního rocku. I přes velmi dobré přijetí druhé desky se pětice rozhodla stočit kormidlo své hudby. „Některým kapelám prochází, že se drží svých zaběhlých postupů. My jsme měli pocit, že jsme už prozkoumali post-rockové nebo prog-rockové teritorium víc než bylo zdrávo a rozhodovali jsme se, jestli skončíme a nebo zkusíme něco nového. A to druhé vyhrálo.“ vysvětluje bubeník Lee J Malcolm změnu stylu. Nové směřování ohlásila coververze remixu Jamese Holdena The Sky is Pink od Nathana Fakea z roku 2012. Na třetí desce Dilate (2015) jsou cítit i vlivy sofistikovaných postupů Jona Hopkinse nebo Nilse Frahma. Vessels si zachovali svůj cit pro atmosféru, písně ale mají díky beatům větší tah na bránu. Obzvláště dobře funguje mix elektroniky a kytar v klubovém prostředí – Vessels se stali díky živelným koncertům vyhledávanou kapelou. Hráli třeba na přestižním Glastonbury, Meltu nebo v roce 2016 také poprvé u nás na Colours of Ostrava. Na svoji premiéru v Paláci Akropolis přivezou Vessels i nové album The Great Distraction, na němž se ještě výrazněji posouvají směrem k elektronice. Další novinkou je použití vokálů, o které se starají pozvaní hosté zvučných jmen. S písničkářem Johnem Grantem sdílí lásku ke klubovému soundu, psychedeličtí rockeři The Flaming Lips jsou pak dlouholetí hrdinové Vessels a účast Wayne Coyneho v písni Deflect The Light je jejich splněným snem. Ve skladbě Trust Me pak zní vokál Vinceta Neffa z podobně eklektických Django Django. „V roce, kdy jsme se dočkali spousty tuctových, předvídatlených desek od kapel i elektronických producentů, je velmi osvěžující slyšet někoho, kdo posouvá hranice žánru a objevuje nové postupy,“ pochválil desku blog God is in TV.


X