čtvrtek 12. 9.
SOLITAIRE MH /CZ
19:00, Velký sál
dočasně mimo provoz

info

Marek Hlavica, frontman a autor někdejší funk-rockové formace Žáha, aktuální zpěvák Blues Bandu Luboše Andršta představuje sólový autorský projekt Solitaire MH. S mladou kapelou za zády zahraje novinky z alba Solitaire MH i průřez své autorské tvorby z let minulých. Základem plnokrevného bandu s dechovou sekcí a zpěvačkami jsou Jakub Doležal, Marek Leždík, Jakub Šindler, Jiří Chmela a cimbálista Petr Gablas.

Album Solitaire MH, které vychází na podzim 2019 pod labelem 100PROmotion se natáčelo v pražském studiu FAUST a produkce se ujal sám Marek Hlavica.

Rozhodnutí natočit něco ze stále narůstajícího počtu nevyužitých písní odkládal Hlavica mnoho let. Zlom přišel ve chvíli, kdy Hlavicu opustilo několik kamarádů včetně bluesového souputníka Petera Jurkoviče. Ze všech odkládaných plánů zbyly jen řeči a popel v urně. Proto se Hlavica rozhodl oslovit svého kolegu ze Žáhy, renomovaného jazzového saxofonistu, multiinstrumentalistu, pedagoga a hudebního redaktora Jakuba Doležala. „Kdyby mě Kuba odbyl, že nemá čas, musel bych hledat jinde a kdoví, zda bych neztratil motivaci. Naštěstí mi věnoval spoustu času a nejspíše věřil, že to má smysl. Je to vytížený člověk, zodpovědný profík a jsem mu nesmírně vděčen,“ vzpomíná Hlavica na počátek projektu.

Po několika seancích ve zkušebně vznikl stručný záznam asi 35 písní, ze kterých pak Hlavica vybral 13 na desku. Drtivá většina těch, kteří se na nahrávání podíleli, už spolupracovala s Hlavicou v různých formacích (Radek Krampl, Petr Dvorský, Mirek Linhart, Jáchym Bašek, Pavel Razím, Karel Bárta, Jakub Doležal, David Babka). Specifické postavení má ve zvuku desky cimbál. Nahrál ho jeden z nejlepších hráčů na tento nástroj, uheršťskohradišťský Petr Gablas.

Také texty jsou z Hlavicovy dílny. Některé z nich se věnují fenoménům dnešní doby, jiné se zaměřují tradičně na vztahy. „Tentokrát jsem si chtěl dát na textech záležet. Když už do toho člověk investuje tolik úsilí i prostředkù, neměl by se spoléhat na to, že posluchač text neřeší,“ dodává Hlavica s tím, že texty vznikaly výhradně na hotové melodie.

Nahrávalo se za parného léta 2018 ve studiu Faust. Vzhledem k počtu muzikantù se vše točilo kolem jejich dostupnosti. Středobodem byl čtyřdenní pobyt Petra Gablase (a jeho cimbálu) v Praze. Stěhování tohoto nástroje do a z třetího suterénu dejvického studia patří k největším zážitkům nahrávání. Zpěvy a případné doplňkové nástroje se nahrávaly na podzim téhož toku ve studiu Seabeast Antonína Smrčky ml. Společná práce Tondy Smrčky ml. a Hlavici na editaci a mixu se pak protáhla do jara 2019.

Ačkoli je Hlavica spojován především s blues, třináct písní kličkuje mezi žánry a styly. Spojuje je důraz na silnou melodii a typický pěvecký projev.


 
Doporučujeme