zpět na seznam projektů

předchozí projekt - další projekt

Music Infinity

DomůProgramO násUmělciPressPartneřiLidéAkce dle lokacíAkceTest

defaultni projektový detail akce
předešlá akce | další akce
BÖHREN & DER CLUB OF GORE /DE
08/11/2019 19:30, Velký sál

Kultovní doom jazzová kapela Bohren & der Club of Gore se navrácí po 5 letech do Prahy.

V pátek 8. listopadu se v Praze představí hudební lahůdka – své temné melancholické suity nabídne posluchačům v Paláci Akropolis německé doom jazzové trio Bohren & der Club of Gore. Kultovní kapela už přes čtvrt století propojuje atmosférický dark ambient s pomalými jazzovými baladami a estetikou noirových filmů a do Paláce Akropolis se navrátí po dlouhých šesti letech.

Jak by zněl soundtrack k Twin Peaks v podání Black Sabbath hrajících na akustické nástroje? Nejspíš jako instrumentální kvarteto Bohren & der Club of Gore z německého Severního Porýní-Vestfálska, které se už od polovičky 90. let pohybuje mimo všechny žánrové škatulky i módní trendy a dávno se zařadilo k nejoriginálnějším kapelám starého kontinentu. Původně Bohren & der Club of Gore vznikli coby kvartet na počátku devadesátých let jako heavy metalová/hc kapela, postupně ale Thorsten Benning (bicí), Robin Rodenberg (basa), Reiner Henseleit (kytara) a Morten Gass (kytara/klavír) začali odhazovat všechna žánrová klišé a během polovičky dekády se vydali na pozoruhodnou hudební cestu, která vyústila v nepravděpodobný, ale zcela originální žánrový kříženec lounge jazzu a doom/drone metalu.

V roce 1997 nahradil kytaristu Reinera Henseleita saxofonista Christopher Clöser a na následném albu Sunset Mission (2000) už Bohren & der Club of Gore zcela opustili elektrické kytary a od té doby využívají jen čistě jazzové prostředky (včetně stařičkých elektronických kláves). Na jedné straně tak zní ospalý saxofon, líný klavír, jazzové štětičky a na druhé se rozprostírá teskná atmosféra zkázy, pomalý rytmus a těžkotonážní baskytara, pozůstatky jejich doom metalové odysei.

Na albech jako Geisterfaust (2005) nebo Dolores (2008) jako kdyby se zastavil čas někdy mezi druhou a třetí hodinou ráno v opuštěném baru, jehož okna skrápí husté provazy nekonečného deště. Black Earth z roku 2002 se dočkalo celosvětové distribuce v péči americké značky Ipecac Recordings patřící hudebnímu všudybylovi Mike Pattonovi. Ambasadorovi rockové alternativy Pattonovi se pak dostalo cti být vůbec prvním vokalistou ve skladbách Bohren & der Club of Gore – v roce 2011 s nimi pro album Beileid natočil překvapivou coververzi jedné písně německých heavymetalových legend Warlock nataženou na velkorysých třináct minut.

„Posluchači musí mít při poslechu naší hudby pocit, jako kdyby leželi v hrobě,“ vysvětluje v jednom rozhovoru filosofii Bohren & der Club of Gore jejich kytarista Morten Gass a varuje všechny, kteří by k jejich nokturálním jamům přistupovali příliš lehkomyslně. V roce 2014 se Bohren navrátili doposud poslední studiovým albem Piano Nights, které patří k jejich zvukově nejpestřejším deskám a o dva roky později pak vydávájí svou ´best of´ 2cd kompilaci Bohren for Beginners . Enigmatičtí jako filmy Davida Lynche a zádumčiví jako snímky Andreje Tarkovského, temné vibrace německého instrumentálního v současnosti už pouze tria Bohren & der Club of Gore ponoří v pátek 8. listopadu Palác Akropolis opět do transcendentální temnoty.

Bohren&Der Club of GoreBohren&Der Club of GoreBohren&Der Club of Gore
Bohren&Der Club of Gore
Budcug_tanja_de_maan_3_web_event
 
Music Infinity. Vedoucí projektu: Lubomír Schmidtmajer
©2013 ART FRAME Palác Akropolis s.r.o. Všechna práva vyhrazena.